-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Hebben jullie daar comicadresjes van? Ik heb maar twee zinnige zaken gevonden. Een op Shaftsbury Av. en een flinke in Camden Town. <HR></BLOCKQUOTE>
Mighty World of Comicana op Shaftsbury Avenue is ook mij goed bevallen. Ik vond er meer dan ik in 1 x kon meenemen! http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif En mijn bezoek aan Mega-City Comics op de Inverness Street in Camden Town heeft mij destijds ook een smak geld gekost! http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif Forbidden Planet op New Oxford Street heeft een grote naam, maar is alleen interessant als je relatief recente comics zoekt (jaren '90 tot nieuw), en ze hebben veel merchandise.
Tip van de Dag:
Wanneer ik in London ben koop ik het nieuwste nr. van COMICS INTERNATIONAL, een Brits comicsnieuws-magazine, slechts zo'n $2.-. 8erin ieder nr. zitten een aantal gele pagina's: de Directory. Een soort Gouden Gids met o.a. alle comicszaken van London! In combinatie met een plattegrond kriskros je zo met de underground de hele stad door.
------------------
"Don't worry my lord, 'cause I have a cunning plan!"
-
Zo, dat was me wel weer het weekendje..Na een stevige aanvaring met de organisatie (ofwel het ontbreken daarvan) op vrijdagmiddag, stapte ik zaterdag in mijn bolide en toog ik Den Bosch waards. Een ding was wel verbeterd, je hoefde als standhouder geen parkeergeld meer te betalen. Daarmee heb ik gelijk de pluspuntjes ook weer gehad.
Lekker rustig inrichten en toen begonnen de eersten lang te komen. Nou, dat hebben we geweten! Ik heb verder geen moment meer rust gehad tot dat het ergens na drieen was, wat een drukte! Leuk zo'n beurs, eindelijk krijg je de mogelijkheid om gezichten bij namen te plaatsen. Je krijgt toch een beeld van iemand tijdens een mailwisseling. Blijkt wel weer dat beeldvorming niet mijn sterkste kant is, want ik zat er steeds flink naast. Veel bij kunnen praten (toch eenvoudiger dan via mail) met allerlei comicfanaten en flink wat opgestoken. Er lopen wat comiclexicons rond in Nederland en Belgie. En natuurlijk ook weer een flink aantal bekenden gezien, niet kappot te krijgen die-hards.
Zondag hadden we versterking van Marvin en dat was maar goed ook, zelfs met Marvin erbij konden wij het nog steeds niet altijd bijbenen. Waar komen al die comicfanaten toch vandaan?
Eigenlijk vond ik deze beurs vanachter de kraam best leuk dit jaar en dat is vooral aan de bezoekers te danken en aan de goede sfeer tussen standhouders onderling. Jullie maken het ons niet gemakkelijk met moeilijke vragen, de helaas-net-te-laat-die hebben-we niet-teleurstelling, stevige prijsdiscussies en bij ons in de bak verdwaalde comics (zet ze toch eens terug waar ze horen!!! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif). Maar diegenen die breedglimlachend weghuppelen omdat ze eindelijk dat ene deeltje hebben gevonden... http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif, daar doe je het voor.
Jammer dat de organisatie het ieder jaar weer laat afweten http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif . Voor ons is de maat nu vol en ondanks dat het voor Comicasa een goede beurs was, gaan we niet meer met het Stripschap in zee. Een groot deel van de standhouders is het ook zat. Ik ben benieuwd hoeveel er volgend jaar op komen dagen, dit jaar hadden ze er al een heleboel weggejaagd. Volgend jaar gaan we wel naar Arnhem i.p.v. naar Den Bosch.
Ik kan alleen maar hopen dat de bezem door het stripschap gaat en dat die belangrijkdoeners verdwijnen en mensen met een IQ groter dan een ribbelchips de organisatie oppakken. Misschien komen we dan terug, heeeeel misschien want ik heb er geen zin in om nogeens zo ongelofelijk onbeschoft te worden behandeld. 'Het stripschap is er voor de leden' horen we dan maareuh de meesten van jullie komen toch omdat er strips, comics, ed. te scoren zijn?? 'We zijn maar amateurs', wel erg slechte amateurs dan. We hebben bij geen beurs problemen, alleen in Den Bosch is het elke keer weer raak. Fouten worden gemaakt... okay, maar jaar in jaar uit dezelfde fouten met bonus??? Dat het idoot veel geld kost, het zij zo, maar ik wil er iets zinnigs voor terug zien en geen zielig geouwehoer aanhoren. Stripdagen zonder winkels en handelaren??? Ach, ze zoeken het maar uit...
Heb zelf maar 1 TPB gescored...dat zegt genoeg...
Oh ja, voor wie het nog interesseert. Ik was degene met niet veel haar meer (kaal is zo'n groot woord)...
Peter a.k.a Doctor Vreemd a.k.a Comicasa Two of Three.
P.S. als iemand die irritante omroepster van de beurs tegenkomt... Boekaaah!!!
Haaaaa, dat lucht op...
-
Op de Omroepster van de beurs methoden :
Uuuh ik uuuh heb je uuuh *kuch* uuuh gezien uuugh Doc Vreemd uuuh, nog even en uuuh je uuuh lijkt uuuh op uuuh spider uuhjdhgf *kucht* Jerusalem.
http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
-steven-
------------------
"Is it a bird ?"
"No"
"It is a Plane"
"No"
"It's BARMAN"
-
Uuuh die uuuh omroepster uuuh deed der uuuh werk uuuh goed toch uuh ?
hehe Zaterdag keek Comicasa 1 of 3 ( R ) ook al zo vreemd toen hij haar hoorde, net als ik overgens http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
Uuuuh dit uuuh was uuh het uuuh weer.
-steven-
------------------
"Is it a bird ?"
"No"
"It is a Plane"
"No"
"It's BARMAN"
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by quicksilver:
Dan nog eens langs de stand van JP geweest, daar zijn we Boomboom tegen gekomen en nog een andere board-member maar ik heb zijn naam niet herkend (misschien omdat hij een broodje aan het eten was). Chromicum bedankte Boomboom voor het kaartje naar zijn zoon en Boomboom toonde met trots de cd/dvd van Witchblade. <HR></BLOCKQUOTE>
Dat was nu de fameuze DOMINIC!!!! En sorry dat ik zo'n haast had maar ik had met mijn vrouw afgesproken dat ik om 2 uur weer thuis zou zijn omdat ik deze week veel naar DenHag moet reizen en dan heb ik alle tijd nodig om de bakken te doorlopen.
Mijn eerste stop was JuniorPress natuurlijk en IK was de eerste blijkkbaar die de GEHEIME vraag goed had!! Waarop ik de gesigneerde DD van Olav zou krijgen. Maar aangezien mijn standpunt (zie een andere topic) niet toelaat een gesigneerde comic te hebben waar k niet zelf van signatie (is dat een woord) aanwezig was had ik zo iets van dat het leuker zou zijn voor iemand die er dankbaarder voor zou zijn.
Bij JP waren geweeeeeeeeeeeeeeeldige koopjhes te bewonderen evenals bij Comicasa. Ik heb geen een comic van mijn WANTlijstje gekocht en kwam tevreden thuis met volledige miniseries, variants (doe ik normaal nooit koop maar voor 2.50 voor Darkchylde en ARIA variants... YESYESYESYES!!!! maak ik wel een uitzonbdering) TPB van Daredevil Man Without Fear, ELSEWORLD varhalen, KIDETERNITY van Morison (die gewelidg artwork had maar het verhaal beviel me iegenlijk niet zo) voor NAUWLIJKS geld!! Wat een koopjes!!!!!!!! Geweldig!!
Voor mij waren JP en ComicWatch de absolute toppers van de beurs. Ook was het heerlijk om van Dinteren tege te komen. Een man (handelaar) met een creme bodywarmer a la Indiana Jones aan met allemaal speldjes van Asterix en Yoko Tsuno enzo erop en een flinke baard....heeft altijd gewedlige prijzen voor oude NLse 2ehands comics.
Heel leuk vond ik het om Dosers als Defunkt, Stormpie, Dominic, Sweettooth, Olav & zijn JPgang, BAARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (love ya man!!!!!), Chromium en Quiksilver en nog een stel waar ik door de haast die ik had erg weinig tijd vor had...
Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad al vraag ook ik me af hoe dat moet in de toekomst.
Eigenlijk wil ik nog naar Essen toe gaan volgende maand, maar ik denk dat ik dat niet mijn thuisfront aan kan doen momenteel. Dus geen Dorian Cleavenger en Keu Cha voor mij http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
Maar dat waar ik een heel jaar naar uit keek is in ieder geval weer achtrer de rug en heeft me vervuld met een gelukzalig gevoel!!!
------------------
Live your dream not your history! We are the world's storytellers. We are mythmakers, the architects of legend! - Joe Q.
************************************************** **
MY VAMPIRELLA&comics MB
-
Ik zal wel een van de laatste zijn, maar hier is dan mijn verslag!
Zaterdagochtend om half elf vertrokken mijn vrouw en ik vanuit Zevenbergen. Na een rit van drie kwartier en een file voor de Brabanthallen parkeerden we onze auto voor tien gulden!!! Schandalig gewoon! Daar ging al een deel van mijn budget.
Na een entree-kaartje gekocht te hebben kwam ik in de hal aan en werd meteen overvallen door een enorm heimwee-gevoel naar het Turfschip. 'Is dit alles?' zou Doe Maar gezongen hebben. Maar hier is door anderen al genoeg over gezegd. In het vervolg ga ik naar Arnhem toe. Als het mee zit, in oktober al, anders volgend jaar.
Na bijgekomen te zijn viel mijn oog meteen op de Juniorpress-stand. Daar heb ik me toen aan Olav voorgesteld en op de presentielijst mijn naam gezet. Daar ook even met andere MB-bezoekers gesproken. Daarna ben ik eerst even een rondje gaan lopen om de beurs te verkennen. Hier was ik heel snel mee klaar.
De stands die voor mij echt de moeite waard waren zijn: Juniorpress, Comicwatch en Comicasa. Het was leuk om de mensen achter Comicasa te zien en ze hadden een ruim assortiment comics bij zich. Bij de stand van Comicwatch (leuke stand!) hadden ze ook leuke aanbiedingen.
Terwijl ik aan het rondsnuffelen was op de beurs, heeft mijn vrouw in de rij gestaan voor een tekening van 'Jan, Jans en de kinderen' en een van Donald Duck. Alleen de Duck-tekenaar die daar zat tekende hele taferelen en was ook nog super-perfectionistisch. Niets mis mee, maar zo duurt het wel heel erg lang, zeker als ie ook nog eens ondertussen met mensen gaat kletsen. Dus heeft mijn vrouw dit maar na bijna een uur wachten opgegeven.
Op die dag ben ik Unison een paar keer keer tegengekomen. Terwijl Unison zijn frikandellen naar binnen aan het werken was haalden we wat herinneringen op over het Turfschip. Het bleek dat we allebei niet veel geld aan comics hadden uitgegeven. Naast comics heb ik nog wat andere strips gekocht en in totaal heb ik ruim honderd gulden uitgegeven. Dat was ten tijde van het Turfschip wel anders.
Verder heb ik nog twee tekeningen kunnen bemachtigen van Mark Retera (ongelooflijk grappige man) en Dirk Jan Barreveld (staat 1 keer per week in de Metro met Eugene).
Rond een uur of drie zijn we weer weggegaan. Daarna heb ik nog zitten denken, hoe het toch komt dat het zo slecht gaat met de Stripdagen. Grotendeels komt dat natuurlijk door het Stripschap, maar het viel me op dat er voornamelijk een ouder publiek rondliep.
Vroeger liepen er van die jonge gasten met een Eppo/Wordt vervolgd/Sjors en Sjimmie Stripblad/Sjosji in hun handen waar een handtekeningenboekje in zat om handtekeningen van hun idolen te verzamelen.
Maar Sjosi is gestopt en dat scheelt ook veel bezoekers voor de Stripdagen.
Ik weet wel dat Sjosi gestopt is door te weinig lezers, maar toch, na de Donald Duck komt niet veel meer, ja comics, maar die zijn steeds moeilijker te vinden.
Oh!!, ik heb misschien iets voor je om comics te promoten. Cindy Pielstroom komt met een nieuw programma 'Yor Kiddin!' onder andere met heel veel tekenfilms (Superman/Batman) maar ook met gasten in de studio, die over van alles en nog wat komen vertellen dat jeugd aanspreekt. Ik beheer Cindy's website en wellicht kan ik regelen dat er tijdens dat programma aandacht aan comics besteed wordt. Als je interesse hebt of idee-en laat het me maar weten.
------------------
"D'oh!" - Homer Simpson
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bruce Wayne:
Oh!!, ik heb misschien iets voor je om comics te promoten. Cindy Pielstroom komt met een nieuw programma 'Yor Kiddin!' onder andere met heel veel tekenfilms (Superman/Batman) maar ook met gasten in de studio, die over van alles en nog wat komen vertellen dat jeugd aanspreekt. Ik beheer Cindy's website en wellicht kan ik regelen dat er tijdens dat programma aandacht aan comics besteed wordt. Als je interesse hebt of idee-en laat het me maar weten.
<HR></BLOCKQUOTE>I am impressed http://www.hostboard.com/ubb/eek.gif geweldig idee!!! En dan Olav en Peter uitnodigen of zo. Die kop van de Bruijn was wel erg heftig!! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
------------------
Live your dream not your history! We are the world's storytellers. We are mythmakers, the architects of legend! - Joe Q.
MY VAMPIRELLA&comics MB
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by -steven-:
Op de Omroepster van de beurs methoden :
Uuuh ik uuuh heb je uuuh *kuch* uuuh gezien uuugh Doc Vreemd uuuh, nog even en uuuh je uuuh lijkt uuuh op uuuh spider uuhjdhgf *kucht* Jerusalem.
http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
-steven-
<HR></BLOCKQUOTE>
Ik zou maar oppassen !!!
Anders krijg je crow #10 niet meer...Die hebben we eindelijk gevonden..
------------------
and now for something completely different...
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bruce Wayne:
Oh!!, ik heb misschien iets voor je om comics te promoten. Cindy Pielstroom komt met een nieuw programma 'Yor Kiddin!' onder andere met heel veel tekenfilms (Superman/Batman) maar ook met gasten in de studio, die over van alles en nog wat komen vertellen dat jeugd aanspreekt. Ik beheer Cindy's website en wellicht kan ik regelen dat er tijdens dat programma aandacht aan comics besteed wordt.<HR></BLOCKQUOTE>
Lijkt me stoer. Ik ben niet bepaald televisie-geniek, maar ik kan me voorstellen dat iemand als Ger Apeldoorn (die tv-ervaring heeft en lekker snel uit de hoek kan komen) een geweldige gast voor dat programma kan zijn!
Ik zeg: stel het eens voor bij Cindy en neem daarna contact met Ger op (zijn e-mail adres staat op mijn site (rubriek Juniorpress, Features, FAQ) en in ieder nummer van Wolverine).
------------------
Warren Ellis is voor mietjes.
warrenellis | badwriter
-
Als Oh voor de camera moet verschijnen zie je alleen maar zijn schouders http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
------------------
Crichton: Boy, was Spielberg ever wrong. Close Encounters my ass.